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Leseprobe |
Interview mit Michal Kicinski, Generaldirektor und Mitbegründer von CD Projekt
08.11.2007
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Auf The Witcher.com gibt Michal Kicinski, Generaldirektor und Mitbegründer von CD Projekt ein langes Interview nach dem sich die ersten Wellen der Euphorie zur Veröffentlichung von The Witcher legen. Michal Kicinski spricht darüber, was CDPR jetzt unternimmt, damit keine Dauerebbe einsetzt und The Witcher lange bei der Community ganz oben auf der Liste ihrer Lieblingsspiele mit schwimmt.
Das Erstlingswerk des Spiels war ein ordentlicher Erfolg. Trotzdem verschwinden viele Spiele schnell aus den Charts. Befürchtet ihr, The Witcher könnte das gleiche Schicksal teilen?
Kicinski: Ich glaube, The Witcher hat eine Reihe von verborgenen Vorteilen, die zu einer Langlebigkeit in den Charts verhelfen werden. Erstens: das Spiel wächst mit dir. Je länger man es spielt, desto mehr wirst du es mögen. Und es scheint so, als ob viele Spieler The Witcher ihren Freunden weiter empfehlen. Da sind die Chancen gut, dass durch die Mund-zu-Mund-Propaganda die Popularität des Spieles fördert wird.
Abgesehen davon kümmern wir uns um unser Produkt als wäre es unser eigenes Kind. Patch 1.1. (in zwei Versionen) ist bereits veröffentlicht und es wird nicht der letzte sein, den wir nach Veröffentlichung bieten werden im Hinblick des Supports. Wir tun unser Bestes, unser Werk auch viele Monate nach Release zu verbessern.
Original Interview unter The Witcher.com
"About Shines and Shades of The Witcher Release and closer and further plans"
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www.gamespot.com
24.09.2007
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GameSpot: What can you tell us about the companions that will join Geralt on his journeys? What level of control will you exert over them? Will they advance in experience and power the way he does?
Michal Madej: In The Witcher, you play the role of Geralt, and can only control his actions. During your adventures you will meet other characters, make them your friends and enemies. They will also have their own goals, motivations, and stories...
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gamespot.com
23.09.2007
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GameSpot: We're familiar with the story behind the game's unusual protagonist, Geralt, but tell us about how he develops as a character in the game. How can you develop his skills in battle, for instance? What kind of weapons can he use, and how does he eventually become a more powerful warrior?
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witcher.phx.pl
05.08.2007
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[...]
D: Verständlich. Na aber genug der Einführung. Nun ist er da der von allen wohl am meisten erwartete moment. Da möchte man gar von einem "Ereignis für de Ewigkeit" reden.
Y: Jaaaaaaa... sieben aufgemotzte Rechner, der Hexer und WIR. Also eine Bande absoluter Fans, eigentlich eine...
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GameShark
07.06.2007
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We chat with Chief Designer Michal Madej about the nuts and bolts behind the eagerly awaited, epic-sized single player RPG: The Witcher
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GameSpot
31.05.2007
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Chief designer Michal Madej discusses this upcoming fantasy role-playing game about a morally ambiguous hero.
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GamingHeaven
27.05.2007
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Every year, there is a number of interesting games that have great graphics, spectacular combat, or an intriguing storyline. (...) We believe "The Witcher" to be such a game worth playing from the very beginning to the very end. And a few times to that.
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Eurogamer
12.03.2007
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Ich sehe The Witcher als Startschuss für ein neues Genre. Ich weiß, damit lehne ich mich weit aus dem Fenster und das erhöht auch die Erwartungshaltung. Prinzipiell wollen wir die beste Mischung auf Action und Rollenspiel erreichen. Außerdem wollen wir versuchen, das Spiel erwachsener zu machen.
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Sector.sk
23.01.2007
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Side quests are about 10 % of the game. Witchers are master swordsmen, and they do not prefer other weapons (but of course they can use any). [...] There is a special sort of side quests – contracts to kill monsters. This is every witchers usual day at work :). This one mostly profits with financial benefits.
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MGS
23.10.2006
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Real World Benchmarks
17.10.2006
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Geralt brews potions himself using herbs and ingredients taken from monsters' corpses. (..) Brewing potions is a mini-game based on the hero’s skill, the player’s reflexes and an element of randomness.
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Reset Forever
15.10.2006
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Gaming Nexus
21.07.2006
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There will be no endings in “good”, “bad” or “neutral” style – absolutely not! This is not the type of game, and this is not the type of world. Decisions which need to be made are difficult; they are of personal nature and their result might sometimes be painful for the main hero as they influence the global situation and the lives of friends and foes alike. Surely, any ending will be a personal success for the hero.
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Interview mit Michal Madej
13.06.2006
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The main goal of the game will not be for him to reinvent himself in a way – who he is is quite clear. (..) The trouble is getting to know the reason for his amnesia and the reason for his return.
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NextGen
05.05.2006
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CD Projekt joint CEO Michal Kicinski explains his company's choice of source material for the upcoming PC RPG The Witcher, and why his company backed away from the "RPG Redefined" tagline in this Next-Gen.Biz interview.
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